National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.00 seconds. 
Optimized Ray Tracing
Trojan, Martin ; Polok, Lukáš (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
This thesis deals with optimization methods for ray tracing. There are discussed several methods of acceleration structures and method for reducing the complexity of calculating intersection with complex objects. Part of the text also deals with the ray tracing method and the concepts associated with this technique. For the purposes of this thesis have been created application, which is implemented ray tracing algorithm using a uniform grid for optimization.
Collision detection in 3D space
Grulich, Jan ; Matoušek, Radomil (referee) ; Lang, Stanislav (advisor)
Práce se zabývá detekcí kolizí v 3D simulačním prostoru. V první části jsou popsány nejpoužívanější algoritmy pro detekci, stejně jako některé knihovny hotových řešení. Druhá část práce obsahuje popis testovacího softwaru vytvořeného na základě knihovny OpenGL, včetně popisu důležitých částí. V poslední části práce jsou také prezentovány výsledky testování a porovnání vybraných algoritmů na vytvořených testovacích úlohách.
Non-Euclidean Raytracer
Kostelník, Martin ; Vlnas, Michal (referee) ; Starka, Tomáš (advisor)
This bachelor's thesis deals with the real-time ray tracing algorithm enhanced by non-euclidean spaces. The goal is to design and implement an interactive application, which allows the user to move around in a 3D scene. All computations are performed by the CPU. In total, four non-euclidean elements are implemented. These include portals, warped tunnels, shrinking and rotation tunnels. The result of this project is an interactive application consisting of eight sample scenes demonstrating the non-euclidean elements.
Non-Euclidean Raytracer
Kostelník, Martin ; Vlnas, Michal (referee) ; Starka, Tomáš (advisor)
This bachelor's thesis deals with the real-time ray tracing algorithm enhanced by non-euclidean spaces. The goal is to design and implement an interactive application, which allows the user to move around in a 3D scene. All computations are performed by the CPU. In total, four non-euclidean elements are implemented. These include portals, warped tunnels, shrinking and rotation tunnels. The result of this project is an interactive application consisting of eight sample scenes demonstrating the non-euclidean elements.
Collision detection in 3D space
Grulich, Jan ; Matoušek, Radomil (referee) ; Lang, Stanislav (advisor)
Práce se zabývá detekcí kolizí v 3D simulačním prostoru. V první části jsou popsány nejpoužívanější algoritmy pro detekci, stejně jako některé knihovny hotových řešení. Druhá část práce obsahuje popis testovacího softwaru vytvořeného na základě knihovny OpenGL, včetně popisu důležitých částí. V poslední části práce jsou také prezentovány výsledky testování a porovnání vybraných algoritmů na vytvořených testovacích úlohách.
Optimized Ray Tracing
Trojan, Martin ; Polok, Lukáš (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
This thesis deals with optimization methods for ray tracing. There are discussed several methods of acceleration structures and method for reducing the complexity of calculating intersection with complex objects. Part of the text also deals with the ray tracing method and the concepts associated with this technique. For the purposes of this thesis have been created application, which is implemented ray tracing algorithm using a uniform grid for optimization.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.